3月2日に発表された法人企業統計調査によると、2022年10月-12月四半期の季節調整済の売上高は、前四半期から6.1%増加しました。 しかし、同期間の季節調整済の経常利益は、前四半期から1.4%減少しました。
同日に発表された消費動向調査によると、2月の消費者態度指数(調査対象:2人以上の世帯。季節調整済)は31.1ポイント、前月から0.1ポイント上昇しました。3か月間続けて上昇しました。
そして、2月のマネタリーベースの平残は、前年同月比1.6%減少しました。 6か月連続で低下しました、
また、2月のユーロ圏のインフレ率の速報値は年率8.5%でした。 前月の8.6%から減速しました。
データ出所:財務省
内閣府
日本銀行
Eurostat
According to the business outlook survey in Japan, which was announced on March 2nd 2023, the seasonally adjusted sales value for October-December quarter of 2022 rose by 6.1 percent from the previous quarter. But, the seasonally adjusted ordinary profit for the same period fell by 1.4 percent from the previous quarter.
According to the consumer confidence survey in Japan, which was announced on the same day, the consumer confidence index for February 2023 (survey target : households of two or more person. seasonally adjusted) was 31.1 points, a rose by 0.1 points from the previous month. It rose for 3 months in a row.
And, the average amounts outstanding of monetary base in Japan for February 2023 fell by 1.6 percent from the same month a year earlier. It fell for 6 months in a row,
And, the annual inflation rate in Euro-area in February 2023 at preliminary figures was 8.5 percent. It slowed down from 8.6 percent growth of the previous month.
Data source : Ministry of Finance of Japan
Cabinet Office, Government of Japan
Bank of Japan
Eurostat